»Zakonodajni okvir se krepi, sprejeta je bila resolucija o nacionalnem programu varnosti cestnega prometa do leta 2030, v mandatu te vlade so zagotovljena rekordna sredstva za obnovo in nadgradnjo državnih cest v Sloveniji.«
»Kar potrjuje, da znamo in zmoremo doseči izjemne rezultate. Vendar pa kazalniki od letošnjega junija, ob nespremenjeni zakonodaji, kažejo na skrb vzbujajoč negativen trend, ki ga ne smemo spregledati. To je jasen opomin, da moramo ukrepati še bolj odločno, strokovno in premišljeno.«
»Prometne nesreče, ki se dogajajo pod vplivom alkohola, so velika zdravstvena težava, ki jo obravnavajo številne zdravniške stroke: od medicine dela, prometa in športa, urgentne in družinske medicine do kirurgije, rehabilitacije in infektologije. Gre za veliko družbeno breme, saj nikoli ne govorimo le o poškodovancu, ampak o prizadetosti celotne družine.«
»Poraba alkohola na prebivalca presega evropsko povprečje, v letu 2023 je ta znašala skoraj 10 litrov čistega alkohola, kar pomeni, da je popil 35,5 litra vina, še nekaj več kot 87 litrov piva in 3,5 litra žganih pijač.«
»Ena smrtna žrtev, ena huda telesna poškodba, prizadene 110 neposrednih ljudi, tako da si lahko predstavljamo, kaj to pomeni v družinah, podjetjih, lokalnih skupnostih. A to lahko preprečimo. Zato so take kampanje, da se mladih dotaknejo in si drug drugemu pomagajo, da ne počnejo bedarij na cesti.«
»Vsaka smrt ali poškodba zareže v naša osebna življenja ali življenja bližnjih. A danes pri vsem znanju, ki ga imamo, vemo, da se prometne nesreče in njene posledice da preprečiti. To izkazujejo številne države, ki se zelo približujejo t. i. viziji nič.«
»Spomnimo se tistih, ki so bili poškodovani ali so umrli v prometnih nesrečah, in opozorimo, da lahko prispevamo k temu, da tega ne bo. Od ljudi, ki so šli skozi to travmo, pa črpamo navdih, kako iti v življenju naprej.«
»Najhujše posledice zlasti pri pešcih in vseh drugih izpostavljenih udeležencih v prometu je mogoče preprečevati prav z uvedbo območij umirjenega prometa. Človeško življenje je neprecenljivo, izpostavljenost ranljivih skupin v prometu pa izjemna.«
»Zato na ta dan znova prosimo, naj vsi udeleženci v prometu varnost na cestah jemljejo skrajno resno in odgovorno. Bodimo pozorni do ranljivih udeležencev, odpovejmo se uporabi mobilnega telefona, vožnji pod vplivom alkohola, spoštujmo vozne razmere in predpise, predvsem pa prilagodimo hitrost. Območja umirjenega prometa nam zapovedo prav to: znižajmo hitrost, umirimo tempo, bodimo pozorni.«
»Vzpostavljanje območij umirjenega prometa v okolici šol, vrtcev in spalnih naselij je po besedah Štabe tudi eden ukrepov, za katerega se zavzemajo otroci, ko razmišljajo o prometu.«
»Če se hitrost zniža na 30 kilometrov na uro, preživi pešec, preživi kolesar, če se zgodi nesreča. Pri večjih hitrostih so posledice hujše.«
»Območje z najvišjo dovoljeno hitrostjo 30 kilometrov na uro mora biti območje, kjer vozniki vozil nedvomno ugotovimo, da nismo dobrodošli. Ker je cesta dvignjena, tlakovana, optično ožja in podobno. Mogočih rešitev je veliko.«